Siz de bizim gibi bebek arabalariyla sorun yasadiysaniz, yasadiklarimi kisaca yaziyorum ki belki faydalanabilirsiniz.
Herkes yasadigi bolgenin kaymakamliginda bulunan tuketici haklari masasina, durumu belgeler (fisler vs) ile bilrlikte bir dilekceyle anlatirsaniz, 3 ay icerisinde hakem heyeti konuyu bir karara bagliyor. Ve siz firmadan paranizi geri alabiliyorsunuz. Bakiniz
http://www.kadikoy.gov.tr/default_B0.aspx?content=97
Bizim biri Chicco Caddy, digeri mamas and papas olmak uzere iki bebek arabamiz var.
Vak'a 1: Chicco'yu alir almaz kemer kismindaki toka kirilmisti ve tentesi kutudan sorunlu cikmisti. Bunun ustune en arkadaki aliminyum parcasi da kirilinca da garanti kapsaminda servise yolladim. Servis 30TL kirilan aliminyum parca icin, 10TL de kemer kismi icin istedi arti kargo parasi da size ait dedi. Ben sadece 30TL kirilan aliminyum icin para odeyip, kemer kismini istemedigimi ama kesinlikle fatura istedigimi soyledim. Faturayi ne icin istedigim acikti, tuketici haklarina basvurmak icin. Tente kismini da ellerinde ayni renk olmadigi icin baska renkle degistireceklerini soylediler.
Koli geldi. Kargo parasi Chicco tarafindan odenmis [17.50TL]. Arkadaki aliminyum parca yapilmis, bebek arabasinin tum kumasi, kemer yeri, tentesi yenilenmis. Odemedigim halde kemer kismi bile yeniden yapilmis. Isin acikcasi cok sasirdim. Hatta yeni araba mi yolladilar bile dedim, ama tekerleklerin kullanilmis oldugunu gorunce, sadece kumasi yenilediklerini anladim.
Guncelleme: Bu sefer de Caddy'nin bebek arabasini ayakta tutan aliminyum bir parcasi Ispanya'da gezerken kirildi ve yollarda kaldik diyebilirim. Otelden uzun bir parca ip verdiler ve kirilan parcayi sarip oyle kullanmak zorunda kaldik. Ama arada bir sardigimiz ipi tekrar duzeltmemiz gerekti. Tekrar servise yollayacagim, bakalim ne olacak. Ki ben diger anneler gibi ustune birsuru canta vs. asmiyorum. Cunku biliyorum ki Caddy her an kirilabilir. Ya bana gelen bebek arabasinin uretiminde sorun var, ya da anlamiyorum nerde hata yapiyorum. Ama bu iste bir sorun var.
Vak'a 2: Mamas and papas, ingiltere'nin en iyi bebek markasidir bence. Turkiye'de bulunca da ustune atlamistim, hem de ingiltere'dekiyle ayni fiyata aldim. Garanti suresi iki yil, ve garanti belgesinde her parcanin, isciligin garanti kapsaminda oldugu acikca yaziyor. Gel gelelim, ister Turkiye'nin yollarini suclayin, isterseniz tekerleklerin kalitesizligini dakika 1 gol 1, alir almaz tekerleklerin ustundeki lastik parcalaniyor, zedeleniyor. Servis once tekerleklerin garanti kapsaminda olmadigini soyledi ve 200TL odemem gerektigini soyledi. Servise bizzat kendim gittim ve garanti belgesinde acikca yazan iki maddeyi soyledim. Ayrica zaten bebek arabasini kullanir kullanmaz bu durumla karsilastigim icin aramistim servisi 1.5 yil once ve durumdan haberdar etmistim ama Bostanci'ya gidememistim bir turlu [ki kendileri de once aa ilk defa gorduk boyle bir seyi dediler sonra da gecen hafta Ankara'dan bir bayanin ayni sorun yasadigi icin aradigini soylediler]. Bir de internet ortaminda aktif bir anne oldugumu soyleyince, tum tekerlekleri ucretsiz degistirdiler, arabanin bakimini cok guzel bir sekilde yaptilar [ki boyle de olmaliydi]. Yalniz tekelerleklerini degistirmenin bir gun alacagini soylediler ve ben arabayi serviste birakip, Delfi'yi kucakta ve takside eve goturmek zorunda kaldim. Bunun ustune eve gelir gelmez 2 saat icinde beni arayip, araba hazir dediler. Niye Turk insanimiz hayati hem kendileri hem baskalari icin kolaylastirmak varken, zorlastiriyorlar bilmiyorum. Halbu ki o kadar yalvarmistim ki, nolur hemen yapin biz burda bir yerlerde bekleyelim. Bu sicaklarda tekrar bu yollari gelmeyelim kizimla, hem nasil tasiyacagiz simdi onu bebek arabasiz diye.. Ama gel gelelim durum boyle... Yine de sunu soyleyeyim Sersa Ithalat'ta [yani teknik servis ki bu teknik servis Maclaren gibi diger markalarin da teknik servisi] tamiri yapan usta elinden geleni yapiyor. Ama lastiklerde is yok, servisten ciktik, biraz dolandik bir baktim lastik yine asinmis!!!]
Guncelleme: Sersa Ithalat gercekten klasik bir Turk servisi. Tamirini yaptiklari urunlerin firmalari musteri iliskilerine onem vermelerine ragmen, Sersa bunu onemsemiyor olsa gerek. Dun aradim mamas and papas bebek arabamin arabayi itme barindaki asinma hakkinda -gunesin etkisiyle- ama hic bir sekilde yardimci olmadilar. Bebek arabasinda sorun yok, sadece deri gorunumlu itme barinda kullandiklari adi maddede sorun var ama teknik servis kendine pay cikartabilmek adina tum cubugun degismesi gerektigini ve bunun icinde 120TL talep ettigini soyledi. Yardimci olmamak ve senden para almak icin ellerinden geleni yapiyorlar yani.
Bu basima gelenlerden cikarilacak birkac ders var:
Herkes yasadigi bolgenin kaymakamliginda bulunan tuketici haklari masasina, durumu belgeler (fisler vs) ile bilrlikte bir dilekceyle anlatirsaniz, 3 ay icerisinde hakem heyeti konuyu bir karara bagliyor. Ve siz firmadan paranizi geri alabiliyorsunuz. Bakiniz
http://www.kadikoy.gov.tr/default_B0.aspx?content=97
Bizim biri Chicco Caddy, digeri mamas and papas olmak uzere iki bebek arabamiz var.
Vak'a 1: Chicco'yu alir almaz kemer kismindaki toka kirilmisti ve tentesi kutudan sorunlu cikmisti. Bunun ustune en arkadaki aliminyum parcasi da kirilinca da garanti kapsaminda servise yolladim. Servis 30TL kirilan aliminyum parca icin, 10TL de kemer kismi icin istedi arti kargo parasi da size ait dedi. Ben sadece 30TL kirilan aliminyum icin para odeyip, kemer kismini istemedigimi ama kesinlikle fatura istedigimi soyledim. Faturayi ne icin istedigim acikti, tuketici haklarina basvurmak icin. Tente kismini da ellerinde ayni renk olmadigi icin baska renkle degistireceklerini soylediler.
Koli geldi. Kargo parasi Chicco tarafindan odenmis [17.50TL]. Arkadaki aliminyum parca yapilmis, bebek arabasinin tum kumasi, kemer yeri, tentesi yenilenmis. Odemedigim halde kemer kismi bile yeniden yapilmis. Isin acikcasi cok sasirdim. Hatta yeni araba mi yolladilar bile dedim, ama tekerleklerin kullanilmis oldugunu gorunce, sadece kumasi yenilediklerini anladim.
Guncelleme: Bu sefer de Caddy'nin bebek arabasini ayakta tutan aliminyum bir parcasi Ispanya'da gezerken kirildi ve yollarda kaldik diyebilirim. Otelden uzun bir parca ip verdiler ve kirilan parcayi sarip oyle kullanmak zorunda kaldik. Ama arada bir sardigimiz ipi tekrar duzeltmemiz gerekti. Tekrar servise yollayacagim, bakalim ne olacak. Ki ben diger anneler gibi ustune birsuru canta vs. asmiyorum. Cunku biliyorum ki Caddy her an kirilabilir. Ya bana gelen bebek arabasinin uretiminde sorun var, ya da anlamiyorum nerde hata yapiyorum. Ama bu iste bir sorun var.
Vak'a 2: Mamas and papas, ingiltere'nin en iyi bebek markasidir bence. Turkiye'de bulunca da ustune atlamistim, hem de ingiltere'dekiyle ayni fiyata aldim. Garanti suresi iki yil, ve garanti belgesinde her parcanin, isciligin garanti kapsaminda oldugu acikca yaziyor. Gel gelelim, ister Turkiye'nin yollarini suclayin, isterseniz tekerleklerin kalitesizligini dakika 1 gol 1, alir almaz tekerleklerin ustundeki lastik parcalaniyor, zedeleniyor. Servis once tekerleklerin garanti kapsaminda olmadigini soyledi ve 200TL odemem gerektigini soyledi. Servise bizzat kendim gittim ve garanti belgesinde acikca yazan iki maddeyi soyledim. Ayrica zaten bebek arabasini kullanir kullanmaz bu durumla karsilastigim icin aramistim servisi 1.5 yil once ve durumdan haberdar etmistim ama Bostanci'ya gidememistim bir turlu [ki kendileri de once aa ilk defa gorduk boyle bir seyi dediler sonra da gecen hafta Ankara'dan bir bayanin ayni sorun yasadigi icin aradigini soylediler]. Bir de internet ortaminda aktif bir anne oldugumu soyleyince, tum tekerlekleri ucretsiz degistirdiler, arabanin bakimini cok guzel bir sekilde yaptilar [ki boyle de olmaliydi]. Yalniz tekelerleklerini degistirmenin bir gun alacagini soylediler ve ben arabayi serviste birakip, Delfi'yi kucakta ve takside eve goturmek zorunda kaldim. Bunun ustune eve gelir gelmez 2 saat icinde beni arayip, araba hazir dediler. Niye Turk insanimiz hayati hem kendileri hem baskalari icin kolaylastirmak varken, zorlastiriyorlar bilmiyorum. Halbu ki o kadar yalvarmistim ki, nolur hemen yapin biz burda bir yerlerde bekleyelim. Bu sicaklarda tekrar bu yollari gelmeyelim kizimla, hem nasil tasiyacagiz simdi onu bebek arabasiz diye.. Ama gel gelelim durum boyle... Yine de sunu soyleyeyim Sersa Ithalat'ta [yani teknik servis ki bu teknik servis Maclaren gibi diger markalarin da teknik servisi] tamiri yapan usta elinden geleni yapiyor. Ama lastiklerde is yok, servisten ciktik, biraz dolandik bir baktim lastik yine asinmis!!!]
Guncelleme: Sersa Ithalat gercekten klasik bir Turk servisi. Tamirini yaptiklari urunlerin firmalari musteri iliskilerine onem vermelerine ragmen, Sersa bunu onemsemiyor olsa gerek. Dun aradim mamas and papas bebek arabamin arabayi itme barindaki asinma hakkinda -gunesin etkisiyle- ama hic bir sekilde yardimci olmadilar. Bebek arabasinda sorun yok, sadece deri gorunumlu itme barinda kullandiklari adi maddede sorun var ama teknik servis kendine pay cikartabilmek adina tum cubugun degismesi gerektigini ve bunun icinde 120TL talep ettigini soyledi. Yardimci olmamak ve senden para almak icin ellerinden geleni yapiyorlar yani.
Bu basima gelenlerden cikarilacak birkac ders var:
- Turkiye'de tuketici haklari cok kotu bir durumda. Durumu iyilestirmek icin orgutlenip, bir seyler yapmaliyiz.
- Megersem, illa ki bir dis gostermek, ugrasmak, hatta tuketici haklarina giderim diye tehdit etmek gerekiyor [hos bu bazen ise yaramiyor!]
- Benden tavsiye: aman ha pahali bebek arabalari almayin. Degmez! Ucuza, ama saglikli birseyler alin, gitsin, arkaya tam yatabilsin, ve bebek cantasini koymak icin bir yer olsun. Hem ucuz olanlar daha uzun sure bile dayaniyor. Calinsa da kirilsa da uzulmezsiniz. Zaten cocuklar cok cabuk buyuyorlar..
Bunlar benim yasadiklarim, belki benzeri durumda olan annelere de yol gosterici olur..
Sevgiler
No comments:
Post a Comment