My photo
a utopist, a green, a free soul, a liberal, a young (well let's say 'a new' rather than 'young') mother, a rebel, a thinker, a smiler, a wonderer, a note, a butterfly, a rainbow, a nymph, a kite, a wave, a breeze from the sea, a purple soul, a chocolate-addict, a lover...

Friday 30 March 2012

Cennet de cinnet de analarin ayagi altinda

"Cennet analarin ayagi altindadir." Bu sozu/hadisi ilk duydugumda kucuktum, ve kendi kendime 'nasil yani' dedigimi hatirliyorum. Hatta annemin ayaklarinin altina bile baktigimi hatirliyorum. Ilginctir, bu sozun ne demek istedigini anlamam sozu duyduktan sonra sanirim bir 20 yil aldi. Anladigimdaysa, 'evet' dedim, cennet/huzur/mutluluk anamin ayaklari altinda, onun dibinde ya da baska bir deyisle annenin diz kapaginin alti civarinda bir yerlerde. Bir bebek annesinin etekleri dibindeyse kendini hisseder guvende. Huzurlu ve mutludur orda. Cennet, yani guven ve mutluluk hissi ordadir. Anne olduktan sonra bunu daha da iyi anladim. Bir de bu isin anne acisindan iki yuzu oldugunu da anladim. Anne yavrusu etekleri dibine geldiginde ya kendini cennette hissediyor, ya da cinnette. Hele bir de mizmizlaniyorsa yavrusu, ve anne bir is yetistirmeye calisiyorsa. Tabii ki yavrumdan daha onemli bir is yok su an benim icin. Ama bazen -nadiren de olsa- oluyor: asfalyalarim atiyor ve cinnet ani derin bir nefesle kendini cennete donusturuyor; elimdeki isler birakiliyor; ve tum enerji yavruya odaklaniyor. Evet cennet de cinnet de analarin ayaklari altinda. Maalesef ki ayaginin altini cocuguna, cocugunu ayaginin altina alarak gosteren anneler de var. Allah tum yavrulari cinnet anlarindan korusun... cennetleri daim olsun...
Ayaklarimin altindaki cennetim...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...